top of page

מה אתם יודעים על חרדה?

חָרְדָה היא מצב פסיכולוגי או פיזיולוגי בו האדם חש אי קט פיזי ונפשי, מתח ודאגה רבה, בשל מחשבה שמשהו רע עומד לקרות. המחשבה יכולה להיות על איום וסכנה ממשיים או דמיוניים, במודע או שלא במודע, והאדם חש שהוא חסר אונים מול המחשבה והתחושה הפיזית. רדה מתאפיינת במתח, חשש ודאגה, דופק מהיר, נשימה מהירה, הזעה, רעד, תחושת עילפון/סחרור ותחושות פחד.

חרדה היא רגש שלילי מעורפל שלא נראה קשור לגירוי חיצוני מסוים, בעוד שפחד הוא תגובה מידית לתופעה מסוכנת. הבדל נוסף הוא בעיתוי הגירוי ברצף הזמן - פחד עולה לרוב מול גירוי שנתפס מאיים מיידית, בעוד חרדה עולה מול גירוי פנימי או חיצוני שלעיתים קרובות נתפס כמהווה סכנה עתידית הצפויה להתרחש. בנוסף, הפחד מקושר יותר להתנהגויות אקטיביות ספציפיות של תגובת הילחם או ברח, בעוד חרדה היא תוצאה של סכנה שנתפסת כבלתי ניתנת לשליטה או שלא ניתן להימנע ממנה.

תחושת חרדה במידה מסוימת, היא תגובה נורמלית למצב של לחץ, ולמעשה היא הכרחית להישרדות (פרויד כינה אותה בשל כך בשם "חרדת סיגנל", כלומר חרדה המהווה "אזעקה" ומאפשרת להגיב במהירות לאיום ממשי וכך לשרוד). אך ברמות גבוהות שלה, היא עלולה להתפתח לכדי הפרעת חרדה. (ויקיפידיה)

האם ידעתם שיש כמה סוגי חרדה? האם ידעתם שעלינו להבין את הפתלוגיה כדי שנדע איפה לחפש את הסימפטומים,

כך שנוכל לדייק את הרמדי?

האם אתם יודעים כיצד לטפל בפתלוגיה כזו בזמן שהמטופל לוקח תרופות קונבנציונליות? למה לצפות בריפוי?

רוצים להעשיר את יכולת הטיפול שלכם בחרדה? אתם מוזמנים למפגש 11 של סגולה השנה.

ביום שלישי 12.6.18 בים השעות 9:30 עד 15:00 בבית הלוי.

להרשמה

כרמל קרתי 0547-955035

או במשרדי האגודה אצל עינת 03-6094213

Featured Posts

Recent Posts

Search By Tags

Follow Us

bottom of page