top of page

מצפן טיפולי – למצוא את הדרך הקלאסית בעולם המודרני

המציאות בה אנו חיים כיום שונה עשרות מונים מאותה הומאופתיה של לפני 250 שנים: המזון, האוויר ואורח החיים, אפילו הפתולוגיות מושפעות מהשינויים הטכנולוגיים והקדמה למשל: נזקים של חיסונים, דלקת במפרקי כף היד כתוצאה משליחת סמסים, בעיות במחזור הנשי כתוצאה משימוש בגלולות, השמנת יתר ועוד.

הבנה זו מעלה שאלה חשובה –

מהי המשמעות של טיפול הומיאופתי קלאסי בעולם המודרני?

נזכר באחד מחוקי הבסיס ההומאופתיים, חוק האינדיבידואליזם, לפיו אין מטופל אחד דומה למשנהו, ונרחיב את ההסתכלות לכך שגם כל הומיאופת הינו שונה ומיוחד. אותו ייחוד מורכב מתמונה שלמה והוליסטית של חוויות חיים, ערכים טיפוליים לצד ידע ומומחיות, ניסיון קליני ו"אני מאמין " לצד יצירתיות וגמישות מחשבה. כאשר המהות הטיפולית נוצרת תוך כדי תנועה, תוך כדי עבודה של דיוק והקשבה לעצמינו וזה המקום המדויק להתחבר למטופל ולעזור לו.

איך לא "לאבד את הצפון "- חיבור למצפן הפנימי

הסעיף הראשון באורגנון הינו אחד מהעקרונות החשובים בהומאופתיה :

The physician's high and only mission is to restore the sick to health, to cure, as it is termed.

משמע שהמשימה הגבוהה ביותר שלנו היא להשיב את הבריאות ולרפא את המטופל.

והסעיף השני

The highest ideal of cure is rapid, gentle and permanent restoration of the health, or removal and annihilation of the disease in its whole extent, in the shortest, most reliable, and most harmless way……

משמע, הריפוי האידיאלי הינו מהיר, עדין וקבוע. הסרת החולי כולו בדרך הקצרה והאמינה ביותר והפחות מזיקה....

בעולם המערבי – כאשר מטופלים רבים מחפשים שינוי מעמיק בחיים, כאשר הרצון להיות מאושר מובא לפנינו. פעמים רבות אנו חווים שהריפוי לא באמת "עד הסוף" ועולה בנו המחשבה שאם רק היינו מוצאים את הרמדי המדויק למטופל הריפוי והשינוי היו קבועים, וזו הרבה פעמים הנקודה בה אנו מתחילים לאבד כיוון.

לנווט את המקרה לכיוון הנכון

על מנת שנהיה מסוגלים, הן להיות נאמנים לעקרונות הטיפוליים הקלאסיים והן להיות מחוברים למציאות של ימינו עלינו לעשות את השינוי קודם כל – בתוכנו.

הכלים שבחרתי להוסיף לסל המשאבים שלי כמטפלת הומאופתית קלאסית הינם כלי מודעות המאפשרים להתחבר לתת המודע וכלים רוחניים שונים אשר מטרתם לאפשר לי להתחבר, קודם לעצמי באמצעות עבודת התפתחות וחקירה, ולאחר מכן אל ההקשבה הגבוהה אותה צריך ממני המטופל.

אני מוצאת שהשילוב בין השפה ההומאופתית הקלאסית לבין כלי המודעות מאפשר לי לעשות את המשימה עליה האנמן מדבר, כאשר אני "מנקה את הכלי" שאני, יש לי אפשרות להוביל את המטופל לבריאות, לא רק באמצעות הרמדי, אלא גם באמצעות הנחיות ושפה מקדמת אשר רותמות את המטופל לתהליך ועוזרת לו לקחת אחריות ולהתקדם אל עבר הריפוי שלו.

כך גם המטופל חווה את החלק שלו בטיפול להבדיל מחוויה פסיבית של לקחת רמדי – ולחכות שהריפוי יקרה.

מה שמחבר אותנו להבנה הגבוהה שאיננו יכולים לקחת את הבחירה מהמטופל - ההומיאופתיה מאפשרת לעשות שינוי ולהתחבר לריפוי מלא – על המטופל לבחור בדרך ולעשות את העבודה.

אני אחראית על העשייה שלי כמטפלת והמטופל אחראי על ההבראה שלו.

רוחות של התחדשות

מאז שהחלתי לשהות יותר בחוץ ולהתחבר לטבע אני מוצאת שכל עונה מביאה עמה בחירות חדשות, החורף חלף הלך לו, אנו כבר בעיצומו של האביב - זמן של התחדשות והתרעננות וזה זמן מצוין למצוא את הדרך להיות מטפלים מחוברים יותר. עכשיו כשהכל בחוץ פורח באלפי צבעים וריחות האביב סביבנו, אני מזמינה אתכם לבדוק האם יש לכם כל מה שנחוץ על מנת להוביל את המטופל לבריאות, ואם אתם מרגישים שאתם 'הולכים לאיבוד' קחו רגע, נשמו נשימה עמוקה והתחברו לעצמכם, המצפן הטיפולי טמון בכם.

מאחלת לכם זמן של התפתחות וצמיחה.

באהבה כרמל

Featured Posts

Recent Posts

Search By Tags

Follow Us

bottom of page